Søknadsfrist for videregående opplæring

Har du barn som er avgangselev på ungdomsskolen? Kanskje du selv går i 10. klasse? Ønsker du deg generell studiekompetanse? Har du fullført vg2 fra et yrkesfaglig utdanningsprogram eller oppnådd yrkeskompetanse med eller uten fag-/svennebrev?

Eksamensnytt

Alle eksamener med unntak av muntlig eksamen er avlyst. Det er presisert at det betyr at muntlig praktiske og praktiske eksamener bortfaller.

Info om Elev-, lærling- og mobbeombudene i Troms og Finnmark

Samefolkets dag-feiring

I anledning samefolkets dag på lørdagen som var, ble det servert gratis bidos til ansatte og elever og arrangert quiz i klasserommene.

Yrkesfag: Verktøy fra Tools

Tirsdag den 2. februar hadde Teknologi- og industrifag besøk fra Tools Kirkenes for demonstrasjon av verktøy som er i bruk ved flere skoler rundt om i landet.

Den kulturelle skolesekken: Bare spille ball

I går var vi så heldige å ha forfatterbesøk av Michael Stilson ( @mikestils ) via DKS.

Markering av samefolkets dag 2021

Samefolkets dag/samens nasjonaldag markeres ved Vadsø videregående skole mandag 8. februar.

E-sport i kveld

Nytt år og nye sjanser til å vinne heder og ære for e-sportlagene våre!

Den kulturelle skolesekken: "Snorre Sturlason - en innføring"

I går hadde vi besøk av kulturarv-oppsetningen om Snorre Sturlason, og vi lot elevene som har historie delta. Aasland og Tveite kobler Snorres verk til populære fantasyforfattere og deres formidling passer utmerket til videregående skole. Hørte rykter om god stemning blant publikum.

Hvorfor velge e-sport?

Fristen for å søke seg inn på videregående skole er 1. mars. Hvis du søker studiespesialiserende linje eller idrettsfag ved Vadsø vgs kan du ta programfag i toppidrett e-sport.