E-sport: Vadsø vgs med i Skolekampen Norge 2020

Det er ikke nok med både undervisning og turneringer (jfr. sak fra mandag) for elevene på e-sportfaget vårt. I høst skal de også være med i turnering for å se hvilken skole som er best i spillet Counter-Strike: Global Offensive.

Hvilken skole er best i Norge?

Esportal arrangerer sammen med Elkjøp den viktigste skoleturneringen i CS:GO for videregående skoler, Skolekampen 2020!

16 lag representert blant landets esportlinjer, skal kjempe om retten til å kalle seg Norges beste e-sportlinje i Counter-Strike Global Offensive. Vinneren vil stikke av med kr 10 000 til klassekassen!

Det innledende gruppespillet spilles over 3 uker:
29. Oktober
5.   November
12. November
Sluttspillet spilles i en BO3 Single Brackets med de 8 beste lagene, 21. November.

Dette er en turnering du ikke vil gå glipp av! Kampene streames i sin helhet på twitch.tv/esportal

Mer detaljer om kvaliker, lagene og annen nyttig informasjon, finner du på esportal.com

Skolene som stiller til denne inviterte turneringen er:
Gausdal vgs
Persbråten vgs
Vadsø vgs
Akademiet vgs avd Oslo
Akademiet vgs avd Ålesund
Arna vgs
Tiller vgs
Kuben vgs

Artikkelen er hentet i sin helhet fra esportal.com.