Påbygg

Ønsker du deg generell studiekompetanse? Har du fullført vg2 fra et yrkesfaglig utdanningsprogram eller oppnådd yrkeskompetanse med eller uten fag-/svennebrev? Da kan du søke påbygg til generell studiekompetanse hos oss ved Vadsø videregående skole.

Vadsø VGS Vian    Høsten 2021 tilbyr vi ved Vadsø videregående skole påbygg til generell studiekompetanse.

Påbygg vg3

• for deg som er ferdig på Vg2 Yrkesfag

Påbygg vg4

• for deg som har fag-/svennebrev. Her har du to færre fag, kroppsøving og ett valgfritt programfag

Les mer om påbygging til generell studiekompetanse på vilbli.no

Påbygging til generell studiekompetanse gir deg mulighet til å søke høyere utdanning ved universiteter og høyskoler.

Husk at noen studier kan ha spesielle opptakskrav. Dette bør du sjekke før du velger fag. Du finner søknadsfrister og krav på samordnaopptak.no.

Artikkelen er under oppdatering.