Eksamen for privatister ved Vadsø vgs

Informasjon om eksamen for privatister ved Vadsø videregående skole.

Les om å ta eksamen som privatist her:

Eksamen for privatister

Eksamen høsten 2023

Eksamensdag og eksamensdato ser du inne i Privatistportalen, trykk på link nedenfor:

Privatistportalen

Her ser du også oppmøtetidspunkt. Generelt sett er oppmøtetidspunkt klokka 08.30 på skriftlig eksamen. Møt i hovedinngang på administrasjonsbygg så blir du vist til eksamenslokalet.

En oversikt over hvor dagens eksamener blir holdt vil være tilstede ved hovedinngangen til Vadsø vgs.

Enkelte skriftlige eksamener har forberedelse. Dette ser du i oversikten over eksamensdatoer for skriftlig eksamen på Utdanningsdirektoratet (sentralt gitt) eller hos VigoIKS (lokalt gitt). Forberedelsen kan du laste ned klokken 09.00 forberedelsesdagen.

Datoer for forberedelser/eksamen høst 2023

Tilrettelegging

Privatister som har behov for særskilt tilrettelegging av eksamen, kan søke om å få forholdene lagt til rette slik at de kan få vist sin kompetanse i faget.

Tilrettelegging av eksamen

Sensur

Følg lenken under for å lese om karakter, dokumentasjon og klager.

Karakter, dokumentasjon og klage

PC

Du må ta med egen pc som du gjennomfører eksamen på. Du må sørge for at den er oppdatert med siste versjon av programvare. Du får instrukser for hvordan du kan logge inn og hvilket nettverk du skal bruke av eksamensvaktene.

Har du ikke pc, men trenger å låne dette, så ta kontakt med skolen.

OBS! Skolen har ikke kapasitet til å låne ut pcer til alle privatister.

Hjelpemidler til eksamen

Generelt sett er alle hjelpemidler tillatt på eksamen, unntatt kommunikasjon – dette innebærer at det ikke er lov å bruke mobiltelefon, åpent nettverk og kommunikasjon med andre kandidater.

Det er en del nettressurser som er tillatt å bruke under eksamen. Nettverket er åpnet for dette, men vær oppmerksom på at det kan ta litt tid å åpne enkelte nettsteder.

Nettressurser

Generell informasjon om eksamen som privatist finner du på fylkeskommunenes hjemmeside. Husk å ta med gyldig legitimasjon (førerkort, bankkort, pass eller id-kort).