E-sportfaget åpnet av forsvarministeren

Forsvarsminister, rektor og fylkesråd Anne K. Storaunet I tillegg til skolestart så åpnet vi e-sportssatsningen vår i dag.

Avduking av e-sportslogo - Klikk for stort bildeAvduking av e-sportslogo Anne K Storaunet  Det var storslått besøk da Vadsø videregående skole åpnet e-sportsfaget i dag. Forsvarsminister Frank Bakke-Jensen, fylkesråd for Utdanning og kompetanse Bjarne Rohde, avdelingsleder for utdanning øst Margunn Blix og ordfører Wenche Pedersen var alle tilstede under dagens store hendelse. Bakke-Jensen understreket viktigheten av utdannelse og at det i nær framtid blir stort behov for unge med IT- og datakompetanse, både sivilt og i Forsvaret.

Like før skoleslutt i vår utlyste vi ved Vadsø vgs en logokonkurranse, og logoen som gikk av med seieren, designet av Kistian Jægervand, ble også offisielt avduket av Bakke-Jensen. I tillegg fikk vi også høre den offisielle e-sportjingelen vår, komponert av Christoffer Jankila. Christoffer Jankila Anne K. Storaunet

Etter åpning og avduking ble det lunsj i kantina og påfølgende omvisning av klasserommet som skal brukes av e-sportelevene. Her fikk gjestene prate med elever og Kjetil Nesje, vår nyansatte lærer i e-sport.

Vi er skråsikre på at dette tilbudet blir en kjempesuksess, og ønsker alle lykke til med nytt skoleår!

Bakke-Jensen og NRK Anne K. Storaunet    Omvisning på klasserom Anne K. Storaunet